تفاوت سری fe با سری های اصلی سامسونگ

سری fe

شرکت سامسونگ بعد از ارائه دستگاه های جدید سری S اقدام به ارائه دستگاه هایی با پسوند fe کرده است. در این مقاله به بررسی تفاوت سری fe با سری های اصلی سامسونگ میپردازیم.

در این مقاله برای مقایسه بهتر نیاز به مثال هایی داریم که از Samsung Galaxy S20 و Samsung Galaxy s20 fe استفاده خواهیم کرد.

این شرکت گلکسی S20 فن ادیشن را که با نام تجاری S20 fe شناسایی میشود در سپتامبر 2020 ارائه داد. این کار از جانب شرکت سامسونگ را میتوان تلاش برای به دست آوردن بخشی از پرچمداران ارزان قیمت دانست. این کار را میتوان برای رقابت با شرکت هایی همچون وان پلاس و شیائومی قلمداد کرد ، چرا که این شرکت ها توانسته اند دستگاه هایی با امکانات را با قیمتی به صرفه روانه بازار کنند.

دستگاه های سری fe به طور کلی قابلیت های سری S را دارا هستند و فقط در برخی موارد در این دستگاه ها از نظر هزینه ای صرفه جویی شده است. همچنین سامسونگ در تاریخ ژانویه 2021 دستگاه S21 را نیز روانه بازار کرد تا نشان دهد به فکر مشتریان بروز خود نیز هست.

حال سوال اصلی اینجاست که دستگاهی مانند S20 fe در مقایسه با S20 مشخصاتی به عنوان رقیب را داراست یا خیر ؟

ما در این مقاله میخواهیم به همین پرسش ، پاسخ دهیم.

تفاوت سری fe با سری های اصلی سامسونگ

بزرگترین تفاوت طراحی در این مدل ها در صفحه نمایش آن هاست. دستگاه S20 دارای صفحه نمایشی است که در لبه ها خمیده شده و همین امر باعث شده تا از جلو کمی زیبا تر و جذاب تر به نظر برسد.

با این حال چینش دکمه ها همچنان به همان شکل سابق است. همچنین نبود جک هدفون هم در تمامی این مدل ها تکرار شده است.

هر 3 این دستگاه ها دارای گواهینامه آی پی 68 هستند و این یعنی این دستگاه ها تا عمق 1.5 متر برای 30 دقیقه در آب دوام دارند.

یکی دیگر از فرق های سری fe در جنس بدنه دستگاه است ، به طوری که در دستگاه s20 شاهد بدنه ای از جنس شیشه هستیم ، اما در سری fe همین مدل از بدنه ای پلاستیکی تشکیل شده است.

البته بدنه پلاستیکی لزوما بد نیست و حتی مقاوت بیشتری دارد و به همان نسبت شکنندگی کمتری. اما خب بدنه های پلاستیکی ارزان تر هستند.

با این حال نمیتوان لوکسی و زیبایی بدنه شیشه ای را دست کم گرفت.

از نظر وزنی نیز این دو دستگاه با هم قابل مقایسه هستند. وزن s20 ، 163گرم است و این در حالی است که وزن سری fe این مدل حدود 190 گرم است به دلیل متریال استفاده شده در ساختار این دستگاه است.

از نظر مقاوت در برابر ضربه اما قدرا S20 وصف نشدنی است، این دستگاه از دو گوریلا گلس 6 در پشت و جلو بهره میبرد. این درحالی است که سری fe این مدل فقط در جلو از گوریلا گلس 3 استفاده میکند.

از نظر رنگ های ارائه شده اما سامسونگ fe از رنگ های فانتزی تری استفاده کرده است. رنگ های ارائه شده برای سامسونگ fe شامل : سفید ، آبی ، نارنجی ، سبز و قرمز است.

اما دستگاه سامسونگ S20 از رنگ های کلاسیک تری استفاده کرده است که شامل : خاکستری ، آبی و صورتی است.

تفاوت صفحه نمایش سری fe با سری های اصلی سامسونگ

نکته جالب در سری fe سامسونگ درصد صفحه نمایش به بدنه است. درصد صفحه نمایش به بدنه در سری S20 fe چیزی بیش از 90 درصد است که این عدد در سری s20 حدود 85 درصد است.

اما برای کاهش هزینه ها در این سری از قدرت صفحه نمایش بسیار کم شده است. اطلاعات صفحه نمایش هر کدام از این دستگاه ها را میتوانید در زیر ببینید :

گلسی S20: رزولوشن 3200 در 1440

گلکسی S20 fe: رزولوشن 2400 در 1080

همانطور که در بالا مشاهده میکنید تفاوت کیفیت صفحه نمایش ها در این دو دستگاه نسبتا زیاد است.

اما از نظر فرکانس صفحه نمایش ها آمار مشترکی به عدد 120هرتز را دارا هستند.

تفاوت دوربین ها سری fe با سری های اصلی سامسونگ fe

Galaxy-S20-S20-S20-Ultra-S20-DE

اما بریم سراغ دوربین ها چراکه امروزه اکثر کاربران به دنبال دوربین های خوبی برای دستگاه خود هستند. تفاوت ها از این حیث نسبتا زیاد است و دوربین های s20 اختلاف زیادی با سری اقتصادی خود دارد.

دوربین جلو S20: دوربین 10 مگاپیکسل

دوربین عقب S20: دوربین 12+64+12 مگاپیکسل

دوربین جلو S20 fe: دوربین 32 مگاپیکسل

دوربین عقب S20 fe: دوربین 12+8+12 مگاپیکسل

تفاوت سخت افزار ها سری fe با سری های اصلی سامسونگ fe

از نظر سخت افزاری اما تفاوت قابل بحثی با هم ندارند و هر دوی آن ها از پردازنده Snapdragon 865 بهره میبرند. تنها تفاوت آن ها در مقدار رم دستگاه است. دستگاه s20 با رم هایی معادل 8 و 12 گیگابایت ارائه شده است. این در حالی است که سری fe این مدل با رم هایی معادل 6 و 8 گیگابایتی ارائه شده که این موضوع را میتوان یکی از نقاط ضعف این دستگاه در مقایسه با سری اصلی آن دانست.

اگر شما اهل گیمینگ و اجرای بازی های بسیار سنگین هستید ما سامسونگ سری S را به شما پیشنهاد میدهیم و از نظر ما باید از سرعت بیشتری بهره مند باشد.

تفاوت باتری سری fe با سری های اصلی سامسونگ fe

نکته بسیار جالب در خصوص محصولات شرکت سامسونگ نیز تفاوت باتری های در سری s و سری fe است. دستگاه سری s20 fe از باتری با طرفیت 4500 میلی آمپر بهره میبرد و این در حالی است که پرچم دار اصلی این شرکت در آن سال از باتری 4000 میلی آمپری استفاده میکند.

هر دوی این دستگاه ها از شارژر 25 واتی پشتیبانی کامل میکنند و به لطف این شارژر با سرعت بسیار خوبی نیز شارژ میشود، مثلا برای یک شارژ کامل حدود یک ساعت و نیم زمان میبد که زمان خوبی است.

اما توجه کنید که سری fe سامسونگ به همراه شارژر های 15 واتی به فروش میرسد و اگر شما نیاز به شارژر قوی تری دارید باید این شارژر 25 واتی سامسونگ را جداگانه تهیه فرمایید.

جمع بندی

به طور کلی نمیتوان از ویژگی های بسیار زیاد سری S سامسونگ صرفه نظر کرد و عملا پرچمدار اصلی این شرکت خود سری S است. اما سری fe این شرکت مخصوص مشتریانی طراحی شده است که عملا طرفدار محصولات سامسونگ به شمار می‌آیند.

اما با این وجود ویژگی ها و امکانت بسیار خوبی را در اختیار شما قرار میدهد. بوم سام یکی از نمانیدگی های سامسونگ است. شما می‌توانید تمام محصولات سامسونگ را در سایت ما سفارش دهید.

boomsam
ارسال دیدگاه