سامسونگ آپدیت One UI 5 را وارد بازار کرد

عکس شاخص آپدیت

آپدیت هایی که برای گوشی گذاشتند، همیشه باعث شده تا مشتری راضی نگه داشته بشه. آپدیت One UI 5 یکی از آپدیت هایی بود که سامسونگ قول داده بود آن را منتشر کند. همین اتفاق هم افتاد و شرکت سامسونگ قول داد تا این آپدیت را در نهایتا پایان ماه جاری(سال میلادی) منتشر کند.

حالا شنیده هایی هست که این آپدیت در بازار وارد شده و برای خیلی از افرادی که تلفن همراه سری گلکسی S22 سامسونگ را دارند، این آپدیت آمده است. آپدیت سامسونگ سری One UI 5 با ورژن اندروید 13 کار می‌کند. شایعاتی هست که این آپدیت حجم 3 گیگابایتی دارد.

در شبکه های اجتماعی اشاره شده که برای گوشی های گلکسی S22 سامسونگ در کشور های ایتالیا، اسپانیا، سوئد و باقی کشور های بیشتر اروپایی این آپدیت اضافه شده است. البته که طبق شایعات این آپدیت فقط برای S22 هایی که تراشه‌ی اگزینوس دارند فعال شده است.

حالا بحث اصلی ما در این مقاله این است که آپدیت One UI 5 چه فایده هایی دارد و چه ویژگی هایی را برای گوشی ما نسبت به قبل فعال می‌کند. خوشحال میشیم 5 دقیقه وقت بزارید و این مطلب را کامل بخوانید.

آپدیت سامسونگ سری One UI 5

افرادی که به تکنولوژی روز دنیا مسلطند، قطعا علاقه دارند این محتوا را تا انتها بخوانند. خب قطعا این نسخه که روی بعضی گوشی ها فعال شده، نسخه آزمایشی است. معمولا ثابت شده نسخه های اصلی قوی تر از نسخه های آزمایشی است. این نقد و بررسی که ما انجام می‌دهیم درباره نسخه آزمایشی نسخه وان یو ای 5 هست.

اول از همه این رابط، بر پایه اندروید 13 توسط سامسونگ تولید شد. این یعنی این رابط برای جدید ترین نسخه های اندروید و گوشی های سامسونگ نوشته شده است.

اعلان ها

آپدیت One UI 5

تغییر فرمت اعلان ها، جزو اولین و مهم ترین کار هایی است که شرکت ها در آپدیت ها انجام می‌دهند. در آپدیت One UI 5 که سامسونگ منتشر کرد این اتفاق افتاد. همانطور که می‌توانید در تصویر بالا مشاهده کنید آیکون ها تغییراتی داشتند.

به صورت کلی می‌توان از لحاظ ظاهری این آپدیت را باعث جذاب تر شدن دانست. اگر به عکس بالا دقت کرده باشید، تغییراتی ظاهری داشتند مثل عوض شدن رنگ پس زمینه هنگام مشاهده اعلانات که باعث جذاب تر شدن آن شده است.

این تغییرات جزو تغییرات اساسی محسوب نمی‌شوند. اما شرکت سامسونگ برای راضی نگه داشتن مشتری های خود، به گونه ای شاخ و برگ به تصویر داده تا چیزی که در دید اول به چشم میاد، جذاب باشد.

صفحه مجوز اپلیکیشن ها

آپدیت One UI 5

یکی از صفحات دیگه ای که ظاهر جذاب تر گرفته، همین صفحه ای هست که عکسش را گذاشتیم. تا حالا شده وارد اپلیکیشنی بشید و اون اپلیکیشن از شما اجازه برای دسترسی به گوشیتون بگیره. این دقیقا همون صفحه هست.

صفحه سمت راست را مشاهده کنید. متوجه تفاوت های ظاهری زیبا می‌شوید. استفاده از رنگ های بهتر و طراحی بروز تر آن، باعث جذب بیشتر افراد که سامسونگ دارند می‌شود.

استفاده از روش جدید در آپدیت جدید برای بخش مجوز اپلیکیشن ها، شباهت بسیار زیادی به شرکت سامسونگ پیدا کرده است. البته باز هم تکرار می‌کنم، این تغییرات در نسخه آزمایشی بود. ممکن است در نسخه اصلی ظاهری بهتر از این هم داشته باشد.

قابلیت تشخیص متن تصاویر در گالری

شاید مهم ترین و اساسی ترین بخشی که سامسونگ اضافه کرده، همین باشد. با این قابلیت در سری جدید شما می‌توانید عکس هایی که در گالری شما هست یا برای شما ارسال شده که درون آن متن هست، متن آن را استخراج و استفاده کنید.

این یکی از قابلیت هایی هست که خیلی شرکت ها تلاش کردند تا داشته باشند. حالا سامسونگ در سال 2022 با آپدیت جدیدی که وارد بازار کرده این قابلیت را اضافه کرده تا از این لحاظ از رقبای خود جلو بزند. البته این قابلیت در سری های قبلی در بخش Bixby Vision بود. اما این سری این قابلیت به عنوان یک ویژگی جداگونه در گوشی ها قرار گرفته است. این قابلیت مانند OCR در IOS عمل می‌کند و شما می‌توانید از نوشته ای عکس بگیرید و متن آن را استخراج کنید.

دوتا قابلیت قبلی که دربارشون گفتیم، از لحاظ ظاهری بود. اما می‌توان گفت این کاربردی ترین قابلیتی هست که سامسونگ به گوشی های خود داره اضافه میکنه. همین امر باعث شده تا خیلی از افرادی که عاشق سامسونگ هستند و سری های قدیمی تر دارند، تصمیم به عوض کردن گوشی های خود بزنند.

امنیت و حریم خصوصی

آپدیت

کلا شرکت سامسونگ در آپدیت One UI 5 خیلی تلاش کرده تا بتواند شباهت های بیشتری به گوگل پیدا کند. گوگل بدلیل رابط کاربری ساده ای که دارد میان مردم خیلی محبوب شده است. حالا نوبت سامسونگه تا این قابلیت ها را به سادگی پخش کند و مشتریان خود را راضی نگه دارد.

بخش امنیت و حریم خصوصی یکی دیگر از بخش هایی هست که ساده و شباهت زیادی به گوگل پیدا کرده است. تمام حساب‌های کاربری، گذرواژه‌ها، امنیت و کلی قابلیت های دیگه که این صفحه به شما می‌دهد در یک صفحه قرار گرفته. همین باعث شده تا کار برای شما خیلی ساده تر پیش بره.

از لحاظی دیگه تمام بخش ها امنیت بیشتری کسب کرد. سامسونگ تمام موارد را مورد بررسی قرار می‌دهد حتی قسمت های غیر فعال. احتمال اینکه بتوانند به گوشی شما دسترسی پیدا کنند خیلی پایین آمده است.

سایر تغییرات One UI 5 عبارت‌اند از:

  • امکان همکاری میان کاربران در اپلیکیشن سامسونگ نوت
  • دسترسی به برنامه‌های فعال در تنظیمات سریع
  • نمایش تصویر دستگاه در بخش درباره‌ی گوشی

کلا سری آپدیت One UI 5 نسبت به آپدیت One UI 4 خیلی فست و سریع تر شده است. سرعت کار با گوشی بالاتر رفته که جزو مزیت های اساسی محسوب می‌شود.

سامسونگ در سری جدید آپدیت های خود نشان داد می‌تواند هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ نرم افزاری قدرتمند عمل کند. خیلی از مشتری ها ظاهر برایشان اهمیت بیشتری نسبت به نرم افزار دارد. برعکس این افراد هم وجود دارد. سامسونگ از هر دو لحاظ قدرتمند عمل کرده تا بتواند 99 درصد مشتری های خود را راضی نگه دارد.

اگر دوست دارید مقالات بیشتر درباره سامسونگ بخوانید روی این نوشته کلیک کنید

boomsam
ارسال دیدگاه