مقایسه ساعت هوشمند واچ 5 با واچ 4

گلکسی واچ 5

با پیشرفت تکنولوژی خیلی از شرکت های بزرگ تصمیم به تولید محصولات بزرگ گرفتند. ساعت هوشمند یکی از وسایلی بود که تا سال های پیش اصلا در بازار پیدا نمیشد. اما در حال حاضر این محصول را تمام شرکت ها تولید و در بازار عرضه کردند. در این راستا شرکت سامسونگ هم موفق بود و تصمیم گرفت چنین ساعت هایی تولید کند. ساعت هوشمند واچ 5 و واچ 5 پرو جزو جدید ترین محصولات این شرکت است.

همانطور که از اسم این محصول آشکار است، قبل از این سری ساعت های واچ 4 تولید میشد. اگر شما هم مایل هستید تا تفاوت های این دو سری را متوجه شوید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

مقایسه ساعت هوشمند واچ 5 با واچ 4

در سال 2021 واچ 4 به همراه واچ 4 کلاسیک به بازار عرضه شد. اما سری واچ 5 در سال 2022 وارد بازار شد. یکی از تفاوت های واچ 5، تفاوت سایز های آن است. یعنی شما می‌توانید سایز 40 و 44 میلی متر آن را خریداری کنید. دلیل اینکه این مدل در دو سایز معرفی شده، باتری های آن است.

باتری

یکی از رشد هایی که شرکت سامسونگ در تولید ساعت هوشمند واچ 5 نسبت به نسل قبل خود داشته، همین گزینه باتری است. قطعا مخاطبان سامسونگ دوست ندارند ساعت هایی که در دست میندازند خیلی سریع شارژ خالی کند. برای همین سامسونگ تصمیم گرفت تا در سری های جدید خود باتری های قوی تری تولید و درون این ساعت قرار دهد.

نسخه 40 میلی متری 276 میلی‌ آمپر ساعتی و نسخه‌ی 44 میلی‌ متری باتری 397 میلی‌ آمپر ساعتی شارژ نگهداری می‌کند. این به منظور رشد 13 درصدی نسبت به سری قبلی یعنی واچ 4 است. از لحاظ زمانی نیز می‌توان گفت که این ساعت نزدیک به 70 ساعت بدون نیاز به شارژ کار می‌کند.

همزمان با سری 5 ساعت های هوشمند، ساعت هوشمند واچ 5 پرو هم وارد بازار شد. واچ 5 پرو قوی ترین و پرچمدار ساعت های هوشمند جهان و سامسونگ است. روی کلمه مقایسه واچ 5 پرو با واچ 4 کلاسیک کلیک کنید تا مقایسه این دو ساعت را هم مطالعه کنید.

شارژر های سری جدید ساعت هوشمند های سامسونگ نیز رشد قابل توجهی داشته است. با این شارژر ها دیگه نیازی نیست کلی وقت بزاریم تا ساعت شارژ بشه. در مدت 30 الی 45 دقیقه ساعت شما 100 درصد شارژ می‌شود و شما می‌توانید تا یک مدت طولانی از آن استفاده کنید.

سنسور Bioactive

واچ 5

سامسونگ در سری جدید تمام باگ های سری قبلی را برطرف کرده تا مخاطب به ساده ترین روش ممکن با این دستگاه کار کند. سنسور Bioactive نیز رشد خیلی خوبی نسبت به سری قبلی داشته. در سری واچ 4 انعطاف پشت ساعت کمتر از سری واچ 5 بوده است. همین باعث شده بود تا بعضی اوقات آماری که از بدن ما میداد اشتباه بود.

از سری 4 این ساعت حسگر Bioactive تغییراتی داشته است. این ساعت ها با وارد کردن جریان الکتریکی خفیفی به بدن اطلاعاتی کامل از سلامتی شما می‌گیرد.

در سری جدید با انعطاف بالای قسمت پشتی ساعت به شما بهترین آمار را می‌دهد. چراکه دسترسی بهتری به پوست دست شما دارد و طبیعتا آمار دقیق تری به دست شما می‌رساند.

سیستم عامل

سیستم عامل سری واچ 4 Wear OS بود. سامسونگ در محصولات جدیدش تصمیم گرفت تا سیستم عامل را تغییر ندهد. سری واچ 5  ولی کلی تغییرات دیگر در همین بخش هست که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

به طور مثال از اولین تغییرات سیستم عاملی ناوبری صوتی گوگل مپس است. گوگل اسیستنت هم از مه ۲۰۲۲ برای سری ساعت هوشمند واچ 5 و واچ 5 پرو فعال می‌شود. اینجا سامسونگ دست شما را باز گذاشته تا هر کدام از این دو مورد را می‌خواهید برای ساعتتان فعال کنید.

دیگر قابلیت ها

ساعت هوشمند واچ 5 و واچ 4 هر دو دارای گواهینامه IP68 هستند. این گواهینامه این امکان را می‌دهد تا ساعت شما درون آب قرار بگیرد. تا عمق 50 متری آب هیچ آبی وارد این ساعت نمی‌شود تا آسیب نبیند.

واچ 4 کلاسیک دارای دو دکمه است. یکی از دکمه ها شما را به صفحه اصلی و دکمه دیگر شما را به یک صفحه عقب تر بر می‌گرداند.

در صورتی که در ساعت هوشمند واچ 5 روند به گونه ای دیگه پیش رفته است. طبق نظر سامسونگ سری جدید ساعت های هوشمند 60 درصد استحکام بالاتری دارند. روکش این ساعت از آلومینیوم آرمور است. البته سری واچ 5 پرو از کریستال یاقوت کبود با بدنه تیتانیومی طراحی و وارد بازار شده است.

رم سری های جدید 1/5 گیگابایت است. شاید مسئله حافظه داخلی برای شما هم خیلی مهم باشد. باید بگم این ساعت 16 گیگابایت رم داخلی دارد. این حجم از حافظه در گوشی های قدیمی وجود نداشت و می‌توان گفت این مقدار حافظه داخلی در ساعات هوشمند بی نظیر است.

قیمت

ساعت هوشمند واچ 5

به بررسی یکی از فاکتور های مهم رسیدیم. اینکه مقدار آپشن ها به نسبت قیمت رشد خوبی داشته یا خیر؟

این محصولات در دو مدل LTE و بلوتوثی تولید میشه. مدل های بلوتوثی از لحاظ قیمتی مقرون به صرفه تر است. قیمت واچ 4 ال تی ای 299 دلار و قیمت واچ 4 بلوتوثی 249 دلار است. در صورتی که قیمت واچ 5 ال تی ای 349 دلار و مدل بلوتوثی آن 299 دلار است.

از لحاظ قیمتی تفاوت قیمت کم است. اگر شما یک مقدار بودجه بیشتر داشته باشید می‌توانید ساعت هوشمند های سری 5 را خریداری کنید. البته که واچ 5 پرو 499 دلار است و قابلیت های بیشتری نسبت به باقی مدل های سامسونگ دارد.

شما اگر قصد خرید واچ 4 LTE را دارید، می‌توانید با همان هزینه واچ 5 بلوتوثی را خریداری کنید. حداقل چیزی که هست سری جدید سامسونگ است و آپشن های بیشتری دارد.

بوم سام

بهتر است تا چنین محصولاتی را از نمایندگی های سامسونگ بخرید. ما نمایندگی رسمی سامسونگ هستیم. شما می‌توانید هر کدام از محصولات بروز سامسونگ را در سریع ترین زمان ممکن از ما خریداری کنید. این محصولات در کمترین زمان موجود می‌شوند. شما علاوه بر پایین بودن قیمت در سایت ما، می‌توانید تمام محصولات شرکت ساموسنگ را به صورت اقساطی خرید کنید.

 

boomsam
ارسال دیدگاه