مقایسه گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز لایو

در این مقاله قصد داریم مقایسه هندزفری گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز لایو را انجام بدهیم. این دو هندزفری هر دو محصول شرکت سامسونگ است. گلکسی بادز 2 سری جدیدتری نسبت به گلکسی بادز لایو دارد. اول از همه تصمیم داریم تا این دو هندزفری را از لحاظ ظاهری با همدیگر مقایسه کنیم.

مقایسه طراحی محفظه‌های شارژ:

هر دو محفظه شباهت های زیادی دارند. از تمام لحاظ شباهت ها زیاد است. حتی سایز این دو محفظه هم یکی است. سایز کیس شارژ  گلکسی بادز 2، 50.2x x 50.0 x 27.8 میلی‌متر است و باکس گلکسی بادز لایو هم با ابعاد 50.0 * 50.2 * 27.8 میلی‌متر دارد.

هر دو محفظه ایرباد سامسونگ دارای یک صفحه ال ای دی کوچک است. این ال ای دی جلوی باکس قرار گرفته است. اگر روی این ال ای دی چراغ قرمز روشن باشد یعنی شارژ ایرباد ها کمتر از 30 درصد است؛ اگر رنگ زرد روشن باشد یعنی شارژ آن متوسط و بین 30 تا 60 درصد است و اگر چراغ سبز رنگ روشن باشد یعنی شارژ این وسیله بالای 60 درصد است. تا اینجا هیچ تفاوتی بین این دوباکس وجود ندارد.

کلا بین این دو باکس دو تفاوت جزئی وجود دارد که در این قسمت به آن اشاره خواهیم کرد:

  • روی بدنه محفظه گلکسی بادز لایو عبارت Sound by AKG نوشته شده است و به این معنی است که این هندزفری با بالاترین کیفیت صدا پخش می‌شود.
  • ایرباد های گلکسی بادز لایو در سه رنگ مشکی، برنز و سفید تولید شده و رنگ داخل و بیرون محفظه یکی است. اما گلکسی بادز 2 در چهار رنگ سفید، مشکی، یاسی و زیتونی تولید شده است و فقط محفظه داخلی آن رنگی است و محفظه بیرون آن به صورت کلی سفید است.


طراحی ایربادزها

Samsung Galaxy Buds Pro vs Buds Live vs Buds Plus: Which should you get? | Tom's Guide

برخلاف محافظ ایرباد گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز لایو که تفاوت آنچنانی نداشت؛ تفاوت های زیادی میان ایدبادز ها وجود دارد که در این قسمت از مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

ایرباد گلکسی بادز 2 به شکلی طراحی شده است که روی لاله گوش قرار می‌گیرد و با وزن حدود 5 گرمی که دارد اصلا گوش شما را اذیت نمی‌کند. این ایرباد دارای سر سیلیکونی است که قسمت گوش را به صورت کامل پر می‌کند.

از طرف مقابل گلکسی بادز لایو به اون صورت دارای امکانات ویژه ای نیست. وزن هر کدام از هدفون ها حدود 6 گرم است و 20 درصد وزن بالاتری نسبت به سری جدید خود دارد. دارای سر سیلیکونی نیست و به صورت کامل گوش شما را پر نمی‌کند. در این قسمت می‌توان نتیجه گرفت ایرباد گلکسی بادز 2 دارای قدرت بالاتری نسبت به سری قبلی خود است و تفاوت میان این دو هدفون احساس می‌شود.

کیفیت صدای کدام بهتر است

بخشی که مهم تر از بخش قبلی است. قطعا برای خرید هدفون اول به این فکر می‌کنید که کیفیت صدای کدام بهتر است. در این قسمت هم می‌توان گفت که سری جدید هدفون های سامسونگ امتیاز بیشتری دریافت می‌کند. قطعا در سری جدید قابلیت هایی بهبود و اضافه شده است که هر کدام آن را به صورت جزئی بررسی می‌کنیم.

ایرباد گلکسی بادز 2 با بیس بالایی که دارد می‌توانید آهنگ های با ریتم آرام را به خوبی با آن گوش بدهید و حس آن آهنگ را دریافت کنید.

Galaxy Buds Live دارای یک صفحه سوتی گستره است که با آن می‌توانید آهنگ های آرام را با کیفیت صدای مناسب گوش دهید.

با اینکه هر دوی این ایرپاد ها کدک های صوتی یکسانی پشتیبانی می‌کنند، اما ایرباد گلکسی بادز 2 دارای درایور های قدرتمند تری است. با اینکه قدرت پخش صدای بالاتری ندارد. در مقایسه با Galaxy Buds Live قدرت صدای پایین تری دارد اما صدای تمیز تری برای ما پخش می‌کند. ولی Galaxy Buds Live صدای ریز و بم را بهتر پخش می‌کند و صدای غنی دارد.

ایرباد گلکسی بادز 2 دارای قابلیت حذف نویز می‌باشد که باعث بالا رفتن کیفیت صدا می‌شود.

عمر باتری

9 ترفند برای افزایش عمر باتری گوشی اندروید

Galaxy Buds 2 دارای عمر باتری بالایی می‌باشد. البته به این بستگی دارد که هدفون شما در چه حالتی باشد. به طور مثال اگر تمام قابلیت های آن روشن باشد بین 5 الی 6 ساعت برای شما شارژ نگهداری می‌کند. اما اگر شما حالت نویزینگ آن را خاموش کنید عمر باتری آن تا 8 ساعت هم افزایش پیدا می‌کند. 8 ساعت تایم خیلی زیادی است که می‌توان به همراه آن مسیر زیادی را طی کرد.

Galaxy Buds Live اگر ANC روشن باشد حداقل 6 ساعت و اگر نویزینگ آن را خاموش کنید حداقل 8 ساعت برای شما کار می‌کند. از لحاظ عمر باتری به دلیل امکاناتی که به سری جدید آن اضافه شده است عمر کمتری دارد. البته به دلیل اختلاف خیلی کمی که میان این هدفون است بهتر است این هدفون را از تمام جوانب بررسی کنید. ولی فقط از لحاظ عمر باتری سری گلکسی بادز لایو  با اختلاف کم، قدرت بیشتری نسبت به سری جدید خودش دارد.

دکمه های لمسی

گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز لایو

در مقایسه گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز لایو در دکمه های لمسی می‌توان گفت قدرتی مشابه به هم دارند. هر دو هدفون دارای دکمه لمسی با قابلیت های مشابه است. شما می‌توانید یک موزیک را قطع یا وصل کنید یا به موزیک قبلی یا بعدی بروید.

در ادامه این هدفون ها را می‌توان شخصی سازی کرد که با هر دکمه ای که میزنید چه اتفاقی بیوفتد. البته که هر دوی آن ها دارای باگ هایی هم هستند ولی به ندرت پیش میاید که باگ بدهند.

این قابلیت لمسی یک امتیاز برای این دو هدفون محسوب می‌شود؛ چراکه خیلی از این هدفون ها با این رنج قیمت چنین قابلیتی را ندارند.

قیمت و جمع بندی

گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز لایو

هدفون های سری جدید حدود 600 هزار تومان قیمت بالاتری نسبت به سری قبلی خود دارد. اینکه خرید کدام محصول برای شما منطقی تر است باید به این اشاره کنیم که بودجه شما چقدر است. از لحاظ قابلیت ها می‌توان گفت گلکسی بادز 2  دارای قدرت بالاتری است. اما قیمت آن هم بالاتر است اگر بودجه شما برسد این هدفون را خریداری کنید بهتر است. اما این قابلیت دلیل بر ضعیف بودن هدفون سری Galaxy Buds Live نیست. فقط در مقایسه گلکسی بادز 2 و گلکسی بادز لایو می‌توان گفت بادز 2 بهتر است؛ وگرنه گلکسی بادز لایو جزو قوی ترین محصولات موجود در بازار است.

اگر شما از لحاظ بودجه کم دارید، می‌توانید در سایت ما ثبت سفارش کنید و این محصولات را به صورت قسطی خریداری کنید. در قسمت پایین می‌توانید این دو محصول را در سایت مشاهده کنید.

گلکسی بادز 2

گلکسی بادز لایو

boomsam
ارسال دیدگاه