افتتاح اولین فروشگاه مجازی سامسونگ در متاورس

Samsung-Metaverse

این روزها اکثر شرکت های بزرگ فناوری در نمایشگاه CES 2022 حضور داشتند که در تاریخ 18 دی ماه 1400 به کار خود پایان داد. در همین راستا که چشم همه به این نمایشگاه بود، سامسونگ از افتتاح یک فروشگاه مجازی در بستر واقعیت مجازی خبر داد.
چند ماهی می‌شود که شرکت فیسبوک نام خود را به متا (Meta) تغییر داده است و هدف از اینکار را دنیای بی حد و مرز دیجیتال بیان کرده است و سعی داشته تا با افتتاح Decentraland، نسل جدیدی از ارتباطات، فناوری و خرید و فروش را به مردم جهان ارائه دهد. حالا بعد از گذشت چند ماه، این غول کره ای یکی از شعب خود را دقیقا شبیه شعبه فیزیکی خود که در خیابان واشنگتن با نام 837، منطقه Meatpacking نیویورک واقع شده است، در دیسنترال لند افتتاح کرده است تا همیشه یکی از پیشتازان عرصه فناورری باشد. پروژه واقعیت مجازی شرکت متا که در Decentraland قرار دارد، به زودی شاهد ورود بیشتر انواع شرکت های بزرگ و کوچک در همه زمینه ها خواهد بود و هر شخصیی تنها با ساخت یک اکانت میتواند در این دنیای دیجیتالی عضو شده و از فروشگاه ها و سایر موارد آن دیدن کند.
مشتریان سامسونگ نیز میتوانند تنها با داشتن یک مرورگر و وارد کردن سایت دی‌سنترال لند، به فروشگاه اینترنتی – مجازی سامسونگ یعنی 837X سر بزنند و از آن دیدن کنند.


در گزارشی که از طرف شرکت سامسونگ منتشر شده آمده است که فروشگاه 837X سه ویژگی جالب را به همراه دارد. سکوی سفارش سازی برای جشن گرفتن افتتاح، تئاتر ارتباطات نوین برای ارائه اخبار سامسونگ و همچنین جنگل پایداری همانطور که از نامش پیداست برای حفظ محیط زیست اشاره کرد. نکته قابل توجه اینست که تمامی این موارد به صورت کاملا مجازی در بستر متاورس انجام میگیرند.
کم کم اکثر شرکت ها با ورود نسل نوین اینترنت پرسرعت یا همان 5G دیگر به صورت فیزیکی به مشتریان و مردم خدمات ارائه نمی دهند و تمامی کارها در بستر اینترنت و فضای مجازی خواهد بود. سامسونگ نیز از این قائده مستثنی نیست و قصد دارد تا از امسلی یعنی 2022 با حضور در Multiverse، ایده ها و پلتفرم های جدید خود را به عرصه دید عموم بگذارد تا تجربه جدیدی از کاربری را به عموم مردم ارائه دهد.
نظر شما در مورد دنیای دیجیتالی جدید چیست؟
آیا میتوان همچون فروشگاه های واقعی به آنها اعتماد کرد؟

boomsam
ارسال دیدگاه