این موبایل های سامسونگ رو نخر!

موبایل-هایی-از-سامسونگ-در-رنج-۴-میلیون-که-نباید-بخریم-0

اگه میخوای موبایل سامسونگ با قیمت نهایتا 4 میلیون بخری، این مقاله رو تا انتها بخون.
در این مقاله قصد داریم تا مدل هایی از سامسونگ رو به شما معرفی کنیم که دیگه با توجه به ورود و معرفی گوشی های جدیدتر و قوی تر، ارزش خرید بالایی ندارن. در انتهای مقاله هم چند جایگزین مناسب و خوب برای این مدل های معرفی میکنیم.

گلکسی A10s
بعضی از مدل های قدیمی Samsung مثل سری J5 و ‌J7، انقدر پرفروش بودن در زمان خودشون که تا مدت زیادی طرافدارای خاص خودشونو داشتن و یک سری افراد بهشون واقعا وفادار بودن.
گوشی A10s هم جزو این نمونه هاست و این گوشی در سال 2019 عرضه شد و تبدیل به یکی از پرفروش ترین مدل های سامسونگ و جهان شد. از نظر نرم افزاری این محصول به صورت پیش فرض با اندروید 11 روانه بازار شد که با توجه به محدود بودن مدت زمان آپدیت اندروید و عرضه نسخه جدید این سیستم عامل یعنی Android 12، در حال حاضر از نظر نرم افزاری تا مدت زمان کمی پشتیبانی میشه.

موبایل-هایی-از-سامسونگ-در-رنج-۴-میلیون-که-نباید-بخریم-0


گلکسی A10s نسبت به موبایل هایی که صفحه نمایش 6.4 یا 6.5 اینچی دارند، کوچیکتر هستش و تنها 6.2 اینچ پنل صفحه نمایش داره و در بخش دوربین فاقد لنزهای اولتراواید و ماکرو هست که دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و سلفی 5 مگاپیکسلی داره.
حافظه داخلی 32 گیگابایت با توجه به اینکه حدود 10 گیگابایت از این فضا رو خود سیستم عامل و اندروید اشغال کردن، واقعا کم هستش و حتما نیاز به خرید یک حافظه جانبی یا رم خواهید داشت.
در بخش باتری هم فقط 4000 میلی آمپر ساعت حجم باتری داره که با توجه به حجم باتری گوشی های جدید که اکثرا 5000 میلی آمپر ساعت هستن، واقعا کم و ضعیف محسوب میشه و حتی درگاه شارژش هم Type-C نیست و به شارژر با کابل Micro USB نیاز دارید.
این گوشی همچنین به همراه پردازنده Mediatek Helio P22  با لیتوگرافی 12 نانومتری عرضه شده که نسبت به پردازنده های جدید با لیتوگرافی 8 نانومتری حرفی برای گفتن نداره و خیلی نمیشه روش برای باز کردن بدون مشکل بازی ها و برنامه های جدید حساب کرد.

شاید به دردت بخوره: مقایسه S21 FE با S20 FE

 

موبایل-هایی-از-سامسونگ-در-رنج-۴-میلیون-که-نباید-بخریم

 

گلکسی A11

گوشی A11 هم جزو پرفروش ترین مدل های سامسونگ در سال قبل بود که با احترام بهش و بنا به این دلایل نباید تو انتخابتون باشه.
اندروید پیش فرض 10 و پشتیبانی کمتر از آپدیت اندروید نسبت به مدل های جدیدتر، باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و ضعیفتر نسبت به رقبایی به باتری 5000 میلی آمپر ساعت، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و باز هم ضعیفتر نسبت به رقبایی با دوربین 48 مگاپیکسلی و همچنین پردازنده قدیمی Snapdragon 450 14nm در مقابل پردازنده های قدرتمند 8 نانومتری که مصرف انرژی کمتری هم دارن، از معایب این گوشی محسوب میشن.
گلکسی M11 و A11 امکانات سخت افزاری و حتی ظاهری یکسان دارن و فقط گوشی M11 باتری با ظرفیت بالاتر و 5000 میلی آمپر ساعت رو داره که باز به خاطر همون دلایلی که گفته شد، این گوشی هم برای خرید انتخاب هوشمندانه نیست.

 

موبایل-هایی-از-سامسونگ-در-رنج-۴-میلیون-که-نباید-بخریم
گلکسی A02s

گوشی A02s یکسری کمبود های سخت افزاری داره که برای خیلیا نیازه و واجب.
این مدل حتی اثر انگشت هم نداره و برای باز کردن باید مثل موبایل های خیلی قدیمی تر عمل کنید و از الگو یا رمز استفاده کنید.
پردازنده قدیمی مثل A11 و M11 که همون Snapdragon 450 14nm هستش و پیشتر راجبش توضیح دادیم.
همچنین دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی در مقابل گوشی های جدیدی با دوربین 50 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در مقابل دوربین های سلفی 8 و 13 مگاپیکسل در سری های اقتصادی از معایب دیگه این گوشی محسوب میشه و بهتر هستش این مدل هم جزو انتخاباتون نباشه.

گلکسی A03s
این مدل یعنی A03s هم اکنون روی سایت موجوده و بسیار پرفروش هم هستش و تعجب هم داره که چرا در این لیست آورده شده.
این گوشی در دو نسخه 32 و 64 گیگابایت در سال 2021 عرضه شده و اندروید پیش فرض 11 رو داره.
این محصول به همراه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با سرعت شارژ 15 وات عرضه شده و شارژر اصلی سامسونگ درون کارتن گوشی هستش. 
همچنین A03s دارای اثر انگشت هستش و بر خلاف مدل قبلی میشه از این سنسور استفاده کرد. تا به اینجای کار شاید بگید که سخت افزار و امکانات این گوشی تا حدی خوب هستش و از برخی جهات قابل قبوله، ولی وقتی به بخش دوربین و پردازنده مرسیم، رقبای قوی تری رو پیش روی خودش میبینه.
دوباره دوربین 13 مگاپیکسلی و سلفی 5 مگاپیکسلی، پردازنده Mediatek Helio P35 12nm که نسبت به رقبا و محصولات معرفی شده واقعا هیچ حرفی برای گفتن نداره.

 

مقاله مرتبط: بهترین موبایل های سامسونگ از نظر باتری

 

محصولات جایگزین
گوشی هایی زیادی از طرف سامسونگ در سال 2021 و 2022 معرفی شدن که میشه جایگزین این محصولات کرد.
گلکسی A12 Nacho و M12 که هر دو از پردازنده خوب Exynos 850 استفاده میکنن و عملکرد این تراشه نسبت به رقبای همرده خودش معرفی شدن بسیار بسیار بهتره. علاوه بر اون میشه روی دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی و 4 گانه که میشه برای انواع زوایا ازش استفاده کرد، باتری قدرتمند و حجیم 5000 میلی آمپر ساعتی که با توجه به سخت افزار خوب بهینه تر هم شده و در مدل M12 هم شاهد حضور نرخ به‌روز رسانی 90 هرتزی برای صفحه نمایش هستیم که این روزا طرفدار زیاد پیدا کرده.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا مزایا و معایب گوشی های ذکر شده رو بگیم و سامسونگ در رنج قیمتی 4 میلیون مدل هایی زیادی داره که با کمی قیمت بالاتر میشه مدل هایی مثل A13 4G و A13 5G رو هم تهیه کرد.
بوم سام نمایندگی رسمی سامسونگ هم به صورت نقد و اقساط این گوشی ها رو به فروش میرسونه و اگر نیاز به خرید حضوری هم داشتید میتونید وارد بخش تماس با ما بشید.

boomsam
ارسال دیدگاه