سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حساب کاربری

یا

رویه های بازگشت کالا

رویه‌های بازگرداندن کالا

آسودگی خاطر و رضایت مندی مشتریان همواره از الویت‏‌های بوم سام بوده است و بوم سام در این راستا می‏‌کوشد تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد. با وجود این ممکن است مشتریان محترم پس از خرید، با مسایلی روبرو شوند که درچنین مواردی خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است. با توجه به گستردگی گروه‌های کالای ارایه شده در وب سایت بوم سام، کلیه محصولاتی که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند، با این شرایط دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی هستند که مشتری گرامی موظف است در هنگام تحویل گرفتن کالا از مامور شرکت حمل و نقل حتما کالا را چک کند و در صورت داشتن مشکل فیزیکی محصول را تحویل نگرفته و بازگشت بزند و بوم سام متعهد است در این صورت سفارش را تعویض و دوباره ارسال کند.ولی در صورتی که مشتری عزیز در حضور مامور سفارش را باز نکند و بعدا ادعای خرابی و آسیب فیزیکی در هر حد و شرایطی را بدهد به دلیل اینکه نمی توان مشخص کرد واقعا این کالا از ابتدا مشکل داشته یا در طول مسیر حمل و نقل و یا در نزد مشتری دچار مشکل شده است امکان مرجوع و یا تعویض کردن کالا وجود ندارد.
اقلامی که به عنوان هدیه‌ از طرف بوم سام همراه سفارش ارسال و در فاکتور فروش با مبلغ صفر ریال درج شده‌اند، مشمول ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی نیستند.

شرایط بازگرداندن کالا

استفاده از ۷ روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟

     اگر کالای خریداری شده (فقط کالاهای دارای 7 روز مهلت تست)، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد (نه آسیب و مشکل فیزیکی) اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا بیست و چهار ساعت از زمان تحویل گرفتن به بوم سام از طریق تلفن و پیام در واتساپ با ارسال تصاویر از ایراد اطلاع داده شود و کالا نهایت طی ۷ روز از روز دریافت کالا، به بوم سام از هر طریقی تحویل داده شود.
در صورتی که کالای خریداری شده دارای گارانتی باشد شرکت گارانتی کننده مسولیت خدمات پس از فروش را به عهده دارد و در صورت بدون گارانتی بودن محصول شامل ضمانت بازگشت 7 روزه بوم سام خواهد شد. لازم به ذکر است کالاهای دارای گارانتی شرکتی ( گارانتی هایی جز گارانتی خود بوم سام) هم خدمات گارانتی و هم متعلقات داخل کارتن و مباحث رجیستری و هر موضوع دیگری نسبت به آن کالا به عهده شرکت گارانتی کننده می باشد و نه بوم سام. بنابراین در هنگام تحویل گرفتن کالا از سالم و آکبند بودن کالا اطمینان حاصل بفرمایید و بعد از تحویل گرفتن در صورت لزوم با شرکت گارانتی کننده در تماس باشید.

     لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات  (فقط کالاهای دارای 7 روز مهلت تست) تا پایان ۷ روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.

     استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به همراه تمامی لوازم جانبی و موارد داخل کارتن به بوم سام بازگردانده شود.

     برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن یا لوازم جانبی آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

     این سرویس اشکال‏‏‌های ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات) که در اثر استفاده نادرست کاربراز کالا، کاربرد غیرمعمول ونگهداری و استفاده‌ی غیر متعارف ایجاد شود را شامل نمی‏‏‌شود.

     اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد وجود مغایرت، باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش بوم سام از طریق تماس تلفنی، پیام به شماره واتساپ یا ایمیل یا مراجعه حضوری به نمایندگی سامسونگ البرز اطلاع داده شود.

     اگر مغایرت، بدون استفاده و باز کردن  کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ، حافظه ومدل دستگاه یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد و پلمپ آن باز نشده باشد . بنابراین قبل از باز کردن کارتن دستگاه موارد بالا را بررسی کنید. در غیر این صورت و باز شدن کارتن امکان استفاده از سرویس 7 روز بازگشت نمی باشد.

     عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت بوم سام است.

     در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.

     در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات و تمامی لوازم جانبی و موارد داخل کارتن نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.

تمامی محصولات برای هر نوع خدمات پس از فروشی شامل گارانتی خود بوم سام،گارانتی 7 روزه و گارانتی شرکتی حتما باید لوازم و متعلقات و کارتن محصول را به صورت سالم بدون پارگی و خرابی و بدون خط خوردگی و آسیبی داشته باشند در غیر این صورت امکان خدمات وجود ندارد.

محصولاتی که دارای گارانتی هستند و مدت زمانی برای گارانتی ذکر شده است برای مثال 30 روز، این مدت زمان از زمان خرید در سایت تا زمانی که محصول به دست بوم سام برسد محاسبه می شود . بنابراین اینکه در مدت زمان گارانتی به بوم سام از هر طریقی اعلام شود محصول را می خواهید برای بوم سام ارسال کنید یا محصول مشکل دارد ولی بعد از مدت زمان گارانتی محصول به دست ما برسد امکان خدمات توسط بوم سام وجود ندارد. در صورتی که محصول را برای ما در مدت زمان گارانتی ارسال کنید و شرکت حمل مانند اداره پست در خارج از تایم کاری که در سایت اعلام شده  به بوم سام مراجعه کند و اعلام عدم حضور بکند و بسته را دوباره برای مشتری بازگرداند اشکالی به بوم سام وارد نیست و همچنان باید در بازه زمانی گارانتی مشتری گرامی محصول را دوباره به بوم سام از هر روشی تحویل دهد.لازم به ذکر است بوم سام در قبال بسته هایی که خارج از تایم کاری توسط شرکت های حمل مانند اداره پست عدم حضور خورده است تعهدی بابت مراجعه حضوری به آن شرکت و تحویل گرفتن بسته عدم حضور خورده را ندارد و باید خود شرکت حمل آن بسته را تحویل بوم سام دهد و یا بعد از بازگشت بسته به مبدا مشتری دوباره بسته را ارسال کند.

مغایرت قیمت

در صورتی که قیمت برخی کالاها در سایت اشتباه ذکر شده باشد بوم سام این حق را دارد که سفارش را یک طرفه لغو کند و مشتری با تایید قوانین این حق را به بوم سام داده است و حق اعتراضی ندارد. ما همیشه سعی داریم تمامی قیمت ها به روز باشد ولی برخی مواقع به خاطر نوسانات شدید بازار یا اشتباه های تایپی و قیمت گذاری امکان درج اشتباه قیمت وجود دارد که بوم سام حق لغو سفارش و عودت کامل مبلغ سفارش به خریدار را دارد.

 

اگر مشتری از خرید خود منصرف شود.

     انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق میگیرد که حتما در همان روزثبت سفارش و قبل از ارسال به پست یا پیک یا تیپاکس طی تماس تلفنی به کارشناسان بوم سام اطلاع داده شود. بدیهی است که درغیر این صورت، امکان عودت محصول امکان‌پذیر نیست. در این شرایط 9 درصد از مبلغ پرداختی کم شده و  مابقی مبلغ حداقل بعد از 10 روز کاری به حساب مشتری واریز می گردد.

لازم به ذکر است در صورتی که مشتری کالای خود را به اشتباه جای کالای دیگری خریداری کرده باشد و کالا برای مشتری ارسال شده باشد یا تحویل شرکت حمل و نقل مرسوله داده شده باشد امکان پس گرفتن یا معاوضه به هیچ عنوان وجود ندارد. لذا درخواست می کنیم حتما در ثبت سفارش و خرید خود از سایت دقت لازم را به عمل بیاورید.

     از آنجا که بوم سام یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، حق استرداد کالا طبق شرایط صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرف‌کننده است ( سفارش یک کالا به تعداد یا سفارش تعداد بیشتر از یک کالا مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمی‌شود)

اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد.

     با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و بوم سام تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری خسارت را می‌‏کند.

     در صورتی که آسیب‏‌، در هنگام تحویل گرفتن مرسوله قابل مشاهده باشد، مشتری باید از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به بوم سام بازگردانده شود. لازم به ذکر است بعد از تحویل گرفتن از مامور پست یا پیک مشتری نمی تواند ادعای آسیب دیده بودن مرسوله را داشته باشد.

     لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات و تمامی لوازم جانبی و موارد داخل کارتن نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به بوم سام بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن یا لوازم جانبی آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

توجه:

پس از بررسی کالا های مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌شود. در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالا مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت نزد بوم سام در واحد خدمات پس از فروش باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت بوم سام در قبال کالا و زیان‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسوولیتی نخواهد داشت.

کالا را چطور ارسال کنید؟

     لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی بوم سام تماس بگیرید.

     از ارسال کالا بدون هماهنگی با کارشناسان پشتیبانی بوم سام جداً، خودداری کنید.

     برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه کالا اصلی ارسال شود.

     برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید)

     فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن مشکل را بنویسید. بهتر است از طریق تیپاکس ارسال شود چون شرکت پست معمولا بسته ها را صبح و در ساعاتی که بوم سام هنوز شروع به فعالیت نکرده است می آورد و بسته ها برگشت می خورد که به عهده خود مشتری می باشد. درصورت ارسال با پست پیشتاز، رسید پستی را نیز به فاکتور منگنه کنید.
اگر کالا هدیه بوده و فاکتور به درخواست خریدار، همراه سفارش ارسال نشده باشد، از پیش فاکتور ایمیل شده، پرینت بگیرید یا اینکه کد سفارش و مشخصات خرید خود را روی کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.

هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟

     اگر وجود مغایرت ارسالی با سفارش مشتری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش بوم سام برسد، هزینه‌های ارسال به عهده بوم سام است.

     برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به شرکت بوم سام ارسال شود.

     در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان بوم سام، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

کالاهایی که دارای گارانتی بوم سام می باشند و مشتری می خواهد از شرایط گارانتی محصول استفاده کند و محصول مشکل ارسالی اشتباه و موارد دیگر را ندارد، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا به عهده مشتری می باشد و در صورت ارسال بسته توسط مشتری به صورت پس کرایه کالا از شرکت حمل کننده تحویل گرفته نمی شود.

پس از رسیدن و دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟

     کارشناسان خدمات پس از فروش بوم سام ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. اگر ایراد، مغایرت یا آسیب‌دیدگی توسط کارشناسان بوم سام تایید شود،کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری می‌تواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند.
لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ بوم سام بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر، بوم سام تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند.

     اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و بوم سام در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا (درج شده در فاکتور) به مشتری را می‌پذیرد.

     پس از دریافت و پذیرش کالا توسط بوم سام، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، به طور میانگین 72 ساعت کاری زمان خواهد برد.

     کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای تست محصولات، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ شده توسط شرکت‌های تولید کننده و یا نمایندگی‌های مجاز محصولات و کالاهای ارائه شده در سایت بوم سام هستند، لذا علیرغم تصور آن‌که تست کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) می‌تواند خیلی سریع انجام شود، ولی در عمل رعایت رویه‌های تست زمان‌بر است و در مواردی نیاز به هماهنگی با نمایندگی‌های مجاز آن کالا دارد. به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا به طور میانگین 10 روز کاری در نظر گرفته شده است، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.

     از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا 10 روز کاری مبلغ از طریق شماره شبا اعلام شده توسط خریدار و به حساب متعلق به خود شخص واریز خواهد شد.

     ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش بوم سام است.

درخواست خود را چطور به خدمات پس از فروش اطلاع دهید؟

از طریق یکی از روش‌های زیر، درخواست خود را اطلاع دهید:

     تماس با شماره تلفن های ثابت سایت

     پیامک دادن به شماره واتساپ

     مراجعه حضوری به نمایندگی سامسونگ البرز

توجه: جهت رسیدگی به درخواست، ذکر شماره پیگیری سفارش در هر یک از روش‌های بالا الزامی است

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول